نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

آیا فضای اخلاق سیاسی در کشور پاک شدنی خواهد بود؟ - شفاف

طنز تلخ ماجرا البته اینجاست که این فضای بی اخلاقی در سیاست و اجتماع به گونه ای شده است که حتی در برخی موارد علمای اخلاق نمی توانند درباره اخلاق در سیاست و یا توصیه به مسائل شرعی و اخلاقی در سیاست حتی توصیه ای بنمایند چرا که به محض اظهار نظر و یا ارائه توصیه ای در این زمینه آماج حملات متعدد قرار می گیرند و...

چندی پیش حجةالاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، فضای سیاسی کشور را به دست چربی تشبیه کرد که هر چه آب به آن بزنی، آب را پس خواهد داد.

به گزارش «تابناک»، وی همچنین افزود: متاسفانه فضای سیاسی امروز اخلاق را نمی پذیرد و اگر کسی در دنیای سیاست هضم شود هر چه به او بگویید پس می زند.

بنابر این گزارش، سخنان آقای قرائتی از روند خطرناک و البته نکوهیده در سیاست رسانه ها و سیاستمداران ایرانی به ویژه در سال های اخیر حکایت دارد که با وجود داعیه دار بودن حکومت  دینی و زندگی ایمانی روز به روز بیشتر سقوط می کند و هر روز که می گذرد، آموزه های ماکیاولی که بر اساس آن به خاطر قدرت می توان دست به هر عمل مشروع یا نامشروعی زد، بیشتر تقویت می گردد.

طنز تلخ ماجرا البته اینجاست که این فضای بی اخلاقی در سیاست و البته اجتماع به گونه ای شده است که حتی در برخی موارد علمای اخلاق نمی توانند درباره اخلاق در سیاست و یا توصیه به مسائل شرعی و اخلاقی در سیاست حتی توصیه ای بنمایند چرا که به محض اظهار نظر و یا ارائه توصیه ای در این زمینه آماج حملات متعدد قرار می گیرند و شاید عطای کار را به لقایش ببخشند.

این در حالی است که رهبر انقلاب نیز در مقاطع مختلف بارها و بارها به تبعات سوء و آفت زا بودن این گونه رفتارها اشاره داشته و علمای برجسته و فاضل نیز بر ضرورت رعایت حقوق مردم و مسائل شرعی در حوادث و وقایع مرتبط با سیاست سخن رانده اند، که گاه با تفسیر به رأی ها و گاه با شانتاژهای رسانه ای عملا از آن عبور شده است.

البته غرض نبش قبر حوادث گذشته نیست، بلکه هدف نشان دادن فضایی است که به قول آقای قرائتی مانند دست چربی است که آب را از خود می راند و خواهان و مشتاق پاکی نیست و این یقینا چیزی نیست جز هوای نفس و دغدغه های شخصی که هیچگاه منفعت عمومی جامعه و نظام را در نظر ندارد.

نکته اینکه یقینا نتیجه این بی اخلاقی ها به نفع هیچ کس و هیچ گروهی نخواهد بود و اگر به تدریج علما، صلحا و منتقدان مشفق به دلیل این فضای فاقد اخلاق و حیا از صحنه کناره روند، روزی خواهد رسید که همین فضای فاقد اخلاق دامان مسببان آن نیز را خواهد سوزاند و انجام هر عملی مباح خواهد بود و طبیعی است وقتی چنین شرایطی پیش آید، خشک و تر با هم خواهند سوخت.

پس بدون شک باید هر کسی از خودش شروع کند و امیدوار باشیم که می شود جامعه ای پاک و اخلاقی داشت، البته اگر بخواهیم.

http://shafaf.ir/fa/pages/?cid=41082
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد