نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

اطلاعیه در مورد قالب وبلاگ

سلام خدمت تمامی دوستان

با تذکر یکی از دوستان و بررسی ما معلوم شد که اشکالات در بالا امدن وبلاگ در سرور طراحی قالب است که امید است سریعتر برطرف شود

ما هم در پی رفع عیوب وبلاگ هستیم پس فعلا به خاطر این عیب از تمام دوستان پوزش می طلبیم

موفق و سربلند باشید

سردبیری

چین به کمک دیکتاتور شتافت - آینده نیوز

اخبار اعتراضات و آشوبهای مصر به تعدادی پاراگراف محدود شده است و عکس‌ها در داخل وب‌سایت خبری اصلی پوشانده شده است اما تلویزیون مرکزی چین یک گزارشی را بر روی رادیوی نیمروز خود داشته است.

ادامه مطلب ...

رکورد تاخیر در بودجه بعد از 32 سال از انقلاب، شکسته شد-آفتاب نیو

همزمانی ورود احمدی‌نژاد به مجلس و تذکر درباره رکورد تاخیر در بودجه

محمود احمدی​نژاد برای معرفی وزیر پیشنهادی امور خارجه وارد مجلس شد. وی با استقبال نواب رئیس مجلس وارد صحن علنی شد تا دکتر علی​اکبر صالحی را به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه معرفی کند.
علی​لاریجانی به احمدی‌نژاد خیر مقدم گفت. ورود احمدی‌نژاد همزمان با تذکر محمدرضا خباز درباره تاخیر در لایحه بودجه 90 شد که طی آن نماینده کاشمر گفت: رکورد تاخیر در بودجه بعد از 32 سال از انقلاب، امسال شکسته شد. نماینده کاشمر خواستار تذکر به احمدی‌نژاد شد و لاریجانی هم تایید کرد که دولت باید زودتر لایحه بودجه را بیاورد.

زدن خانمهای کارگر بدستور نماینده مجلس!؟ - دادنا -آینده نیوز

صبح امروز یکی از شنوندگان بخش صبحگاهی رادیو جوان با مجری گری «فاطمه صداقتی» دست به اقدام در خور توجهی زد که شاید نظیرش را در رسانه ملی مشاهده نکرده بودیم.

ادامه مطلب ...

خواندنی هایی از وقایع مصر - عصرایران

در چنین حال و روزی ، خالد یوسف کارگردان مصری خود را به خبرنگار العربیه در ساحل رود نیل رساند و با صدایی گرفته گفت از مقامات دولتی هیچ کسی پاسخگو نیست از همین تریبون از ارتش می خواهم به سمت موزه مصر برود و از به غارت رفتن آن جلوگیری کند / رسانه ها و شخصیت های دولتی مصر که تا قبل از اعتراضات، حتی نام بردن از اخوان المسلمین یا اشاره به فعالیت های آنها را جرم می دانستند و آن را تقبیح می کردند به یکباره به بوق تبلیغاتی اخوان تبدیل شدند که " این راهپیمایی کار آنهاست."
ادامه مطلب ...

چین غرفه ایران را به اسرائیل واگذار کرد - معماری نیوز-آینده نیوز

در پی تعلل مسئولین کشورمان در نمایشگاه اکسپوی 2010 شانگهای ؛ چین ضمن واگذاری کامل محل غرفه ایران به رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ، سوله ای را در میان غرفه لبنان و کره شمالی در اختیار ایران قرار داد.

ادامه مطلب ...

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:‌-آفتاب نیوز

اسلام هرگز نخواسته که ازدواج موقت وسیله‌ای برای خوش گذراندن عده‌ای شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: لایحه حمایت از خانواده، لایحه بسیار مهم و حساسی است، بنابراین مجلس باید تلاش کند که برای تصویب این لوایح دقت نظر کافی را به کار ببرد.

ادامه مطلب ...

ویکی‌لیکس:تبانی مسکو-تلاویو برای تأخیردربوشهر-آینده نیوز

بر اساس اسناد ویکی‌لیکس، «سرگئی کرینکو»، رئیس روس‌اتم، در مذاکره با تل‌آویو موافقت کرده راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را تا اواسط ۲۰۰۷ به تأخیر انداخته و از ارسال میله‌های سوختی به بوشهر امتناع کند.

ادامه مطلب ...

دنیا اگر می توانست خودش را نگه می داشت!--اخرین نیوز

آیت الله مجتبی تهرانی:

تویی که دنبال استمرار حیات و جاودانگی هستی، دنیا اگر می توانست، خودش را نگه می‬داشت و دوامِ وجودی خودش را تأمین می‬کرد.

ادامه مطلب ...

مدیردیوان محاسبات:درآمدکشور مشخص نیست!-آینده نیوز

رییس دیوان محاسبات کشور با طرح این سوال که مجموعه درآمدهای کشور به چه میزان است، تاکید کرد: به طور قطع کسی نمی تواند برای این پرسش پاسخ درست و دقیقی ارائه دهد.

ئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بی انضباطی مالی بزرگترین مشکل مالی و اقتصادی کشور است که همچون بیماری مزمن در لایه های اقتصاد کشور لانه کرده است.
ادامه مطلب ...

مجلس مصمم به حمایت از شهرداری تهران است-شفاف

عضو کمیسیون عمران
بنده به عنوان یک شهروند تهرانی و عضو فراکسیون مدیریت شهری از زحمات شورای شهر و شهرداری تهران در پایتخت که معضل شدید ترافیکی دارد تشکر می کنم . چرا که تهران با مشکلات و چالش های فراوانی همراه است و اقدامات شهرداری در جهت حل مشکلات واقعا قابل تقدیر است.
ادامه مطلب ...

ویژگیهای مشترک کشورهای عربی درگیر قیام مردمی - آینده نیوز

 دکتر حسین علایی:

در این کشورها هر نوع مخالفت با رئیس حکومت و یا مخالفت با سیاستهای حاکم بر کشور براندازی تلقی شده و رادیو و تلویزیون در اختیار جریان حاکم است هیچ سازوکاری برای کنار گذاشتن قانونی افراد در رأس حکومت وجود ندارد و تنها مرگ و یا کودتا و یا حرکت گسترده مردمی می تواند به عمر آنها پایان دهد. این روسا تمایل دارند تا آخر عمر در رأس کشور خدمتگزار! مردم باشند. آنها خود را بهتر از هرکس دیگر شایسته حکومت می دانند..

ادامه مطلب ...

اگر هیچ مشکلی نداریم،الگوی پیشرفت می خواهیم چه کار؟!- آینده نیوز

رسول جعفریان

سخن گفتن از الگوی توسعه یک پیش شرط اساسی دارد و آن این است که ما انعطاف لازم را برای تغییر داشته باشیم. به عبارت دیگر، توسعه با محافظه‌کاری شدید سر سازگاری ندارد و نمی‌توان بدون امید تغییر و داشتن انعطاف از الگوهای توسعه سخن گفت.

رسول جعفریان در یادداشتی نوشت: بحث از الگوی توسعه نیازمند آن است تا ما برای تغییر آمادگی بیشتری داشته باشیم و در این زمینه انعطاف پذیر باشیم.
ادامه مطلب ...

اجاره‌بها به فرامین گوش نمی‌دهد - ایلنا

اصرار بر سیاست‌های دستوری، این بار در حوزه مسکن
شاید سرنوشت تعیین نرخ اجاره بها مسکن به سرنوشت محتوم دستوری کردن قیمت های کالاها دچار شود/اما آنچه که شفاف است افزایش تدریجی نرخ اجاره بها است که با نزدیک شدن به آغاز سال بشتر چهره خود را نمایان تر می کند.
ادامه مطلب ...

حکمرانی‌خوب‌غربی‌ها یاحکمرانی اسلامی/مظاهری-آینده نیوز

حمیدمظاهری راد در وبلاگش نوشته است:

حکمرانی خوب نقشی بی بدیل در توسعه ملی منطقه ای داشته و تنها چاره جلوگیری از فساد مورد توجه جوامع و مکاتب گوناگون قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...

گفت و گوی خواندنی با یکی از مدیران سابق"هما" - عصرایران

یادم هست که با بنی‌صدر دعوایم شد که دستور داده بود فرست کلاس را برداریم ، می گفت ما به دنبال حکومت بی طبقه ایم...این روزها حجب و حیا در صنعت هوایی ایران از بین رفته است...
ادامه مطلب ...

دورکاری با خانه نشینی منافات دارد - خبرآنلاین

جامعه > دیدگاه ها  - بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می دهد که در چند سال گذشته، میانگین کار مفید هر کارمند ایرانی 30 دقیقه بود اما با اجرای طرح دورکاری توسط دولت، خرید خدمت جایگزین خرید وقت می‌شود.
ادامه مطلب ...

هوای تهران همچنان هشدار می‌دهد - فرارو

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا شهر تهران، بر میزان غلظت تمامی آلاینده ها به غیر از آلاینده دی اکسید گوگرد نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است. همچنین در میزان غلظت آلاینده ازن تغییری ملاحظه نمی شود.
ادامه مطلب ...

تقاضای جبهه اصلاحات برای دیدارباهاشمی -شفاف

امروز اتحاد و همگرایی در اصلاح‌طلبان به مراتب بیشتر از اصولگرایان است/جریان اصلاحات جریانی دائمی است که در چهارچوب قانون عمل می‌کند.
ادامه مطلب ...

ارتباط مرگ کارگران ایران خودرو در اربعین با کیفیت خودروهای ایران-

یک کامیون همزمان با خروج کارگران این شرکت، به گروهی از کارگران برخورد کرده و این حادثه به وجود آمده است.در ساعات خروج کارگران ایران خودرو در هر شیفت، جمعیتی 5 تا 6 هزار نفری به سمت گیت های خروج جهت ...مدیران باید از حادثه سه شنبه شب ایران خودرو که منجر به کشته شدن 4تا 8 نفر از هموطنانمان شد، درس بگیرند و مقداری از بار افزایش تولید را خودشان به دوش بکشند

ادامه مطلب ...