نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

چرا ورود بی اجازه به خانه دیگران حرام است؟ / آینده نیوز

محمد سروش محلاتی

نگاهی به فلسفه حکم قضایی برای ورود به حریم خصوصی افراد 

از نظر اسلام، ورود به خانه دیگران بدون اطلاع دادن و اجازه گرفتن، حرام است. این حکم که مورد اتفاق نظر بین مسلمانان است، مستند به نصّ قرآنی است که مؤمنان را از چنین کاری نهی کرده است: "یاایها الذین امنوا لا تدخلوا بیوتاً غیر بیوتکم حتی تستأنسوا"(سوره نور، آیه27).
ادامه مطلب ...

چشم همه ایرانی ها روشن ؛ / عصرایران

مردم حق دارند بپرسند که قرار است با این پول کلان دقیقاً چه اتفاقی بیفتد و شرکت چینی چه خدماتی را در برابر این لقمه چرب ، به ورزش ایران خواهد داد؟مسوولان تربیت بدنی باید متن قرارداد را عیناً منتشر نمایند تا هیچ شائبه ای در میان نباشد.
ادامه مطلب ...

انکار تاسف‌برانگیز یک واقعه دردناک / فرارو

در حالی که یک کودک سیستانی در اثر تنبیه درگذشته است، وزیر آموزش و پرورش از پذیرش وجود پدیده تنبیه در مدارس طفره می‌رود و آن را توهین به فرهنگیان می‌داند! چند اتفاق بد دیگر باید بیافتد تا یاد بگیریم مسئولیت‌پذیر باشیم و هیچ‌گاه صورت‌ مسئله را پاک نکنیم؟

ادامه مطلب ...

نسلی که قربانی عملکرد صدا وسیما خواهدشد / آینده نیوز

محمدعلی فاطمی نیا

از نگاه برخی تحلیلگران، رسانه ای که مقابله با جنگ نرم یکی از محورهای برنامه ها و تولیداتش است، خود همانند ستون پنجمی به همکاری برای ترویج جنگ نرم تبدیل شده و جای حیرت  از این است که رسانه ای که خود دَم از مبارزه و جنگ نرم می زند، برخی موارد عملکردش خلاف شعارهایش است.

ادامه مطلب ...

آیت‌الله مکارم شیرازی: مردم از مشکلات اقتصادی ناراحتند / آفتاب

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مردم از مشکلات اقتصادی و اخلاقی که در جامعه وضع بدی پیدا کرده ناراحتند و مسئولان باید این مشکلات را حل کنند.

ادامه مطلب ...

از این خشونت‌ها و بی‌تفاوتی‌ها بترسیم / فردانیوز

خبرگزاری‌ها عکس‌های چاقوکشی در ورزشگاه را منتشر می‌کنند، فیلمی از قتل در روز روشن ...
سال‌های متمادی است که صفحه حوادث روزنامه‌ها، پرمخاطب‌ترین صفحات روزنامه‌هاست. فیلم‌هایی که صحنه «بزن بزن» و «خیانت» و «کشتار» و «کلاه‌برداری» نداشته باشد، فیلم نیست و اصلا صدا و سیما نباید دنبال آن‌ها باشد.
ادامه مطلب ...

تعامل دوستانه با غیرمسلمانان / آینده

سید عباس حسینی قائم مقامی

امام صادق(ع) فرمود:

«پس از بازگشت امیرمؤمنان علی(ع) از واقعه نهروان، مردی یهودی نزد او آمد و از رخدادهای پس از پیامبر(ص) پرسش نمود و آن حضرت در حدیثی مفصل به آن پاسخ  داد و از جمله در فرازی از آن  فرمودند:
ادامه مطلب ...

شیوه های حکومت اموی و حکومت علوی / آینده

سید عباس حسینی قائم مقامی

در حدیثی طولانی شیخ صدوق به سند خویش از عماربن أبی أخوص، و او از امام صادق(ع) روایت می کند:
(در ابتدای حدیث امام صادق (ع) پیرامون مراتب و درجات ایمان و ضرورت رعایت نرمش و مدارا با دیگران به تفصیل سخن می گوید و پس از بیان داستانی بس شنیدنی، در خصوص دین گریزی یک تازه مسلمان در اثر مشاهده رفتار دوست مسلمانش می فرمایند:)

ادامه مطلب ...

اسرائیلیاتی که ما خود می‌سازیم / پنجره - فردانیوز

چند زن جوان در حرکتی نمایشی در اعتراض به تجارت برده‎‎های جنسی در ...
کورش علیانی، هفته‌نامه پنجره: اگر نگاهی به دائره‌المعارف بزرگ اسلامی کنیم، می‌بینیم اسراییلیات اصطلاحى‌ است که در حیطه معارف‌ اسلامى، خصوصا در تفسیر و علوم حدیث به‎کار می‌رود. اسراییلیات به‌ دسته‎ای از روایت‌ها‌، داستان‌‎ها و مفاهیم‌ می‌گویند که‌ نه‌ در قرآن‌ و احادیث‌ پیامبر و امامان‌، بلکه‌ در تعلیمات ادیان دیگر، مخصوصا دین یهود‌ ریشه‌ دارند. اسراییلیات حاصل‌ یک جریان‌
ادامه مطلب ...

آیت الله جوادی آملی: / آینده

اگر جوانان از روحانیون و کارگزاران طهارت ببینند، جامعه اصلاح می‌شود

اوایل انقلاب اسلامی، جوانان امام و همراهان ایشان را دیدند و وضعیت جامعه آن زمان بسیار شایسته بود، یعنی جوانان کمتر گناه می‌کردند، چون دیدند که جامعه، جامعه قداست و فضا، فضای عطرآگین است...همایش و سخنرانی برای مسجدی‌های 40 سال به بالاست، ولی چون جوانان ازطریق ماهواره‌ آلوده شده‌اند، باید کاری کنید که در حد ماهواره و اینترنت اثر کند

ادامه مطلب ...

کودکی که 10 سال ، اسرائیل را گرفتار خود کرده است(+عکس)/شفاف

10 سال پیش در چنین ایامی در سال 2000 میلادی ، محمد الدره، نوجوان دوازده ساله فلسطینی به طرز فجیعی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به درجه شهادت نایل شد. تصویر شهادت او هنگامی که پشت پدر خود مخفی شده بود تا از شّرحمله نظامیان صهیونیست در امان باشد بارها ازشبکه های تلویزیونی جهان پخش شد واسباب رسوایی رژیم اشغالگر قدس و حامیان آنان را دردنیا فراهم آورد.
ادامه مطلب ...

پیامبر(ص)و امامان(ع)باچاپلوسان وغلوکنندگان چه می‌کردند؟/آینده

پیامبر(ص)و امامان(ع)باچاپلوسان وغلوکنندگان چه می‌کردند؟

«غلو» سازمان‌یافته نسبت به جایگاه حاکمان، و مداحی‌های مرزناشناس برای کسب منفعت و قدرت با چاپلوسی و زیاده‌روی در معرفی شخصیت‌ها و تصفیه‌حساب سیاسی با مخالفان، بزرگترین ناهنجاریهای مصیبت‌بار فرهنگی است، از تفاوت نگرش‌ها مجوز حریم‌شکنی و تخریب می‌گیرند، دینداران را به بی‌دینی، مسلمانان را به نفاق‌ورزی و عاشقان ولایت فقیه را به دین‌گریزی و ولایت‌ستیزی متهم می‌سازند و در انتظار تشویق و تقدیس می‌مانند

ادامه مطلب ...

تقلب رسانه ای در اعلام نتیجه انتخابات فراکسیون اصولگرایان/شفاف

تقلب رسانه ای در اعلام نتیجه انتخابات فراکسیون اصولگرایان + عکس
در حالیکه برخی نمایندگان مجلس شوای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری ها و سایت ها از پیروزی علی لاریجانی به عنوان تنها نامزد ریاست فراکسیون اصولگرایان با 44 رأی از مجموع 47 رأی خبر می دهند ، خبرگزاری ایرنا مدعی شد علی لاریحانی در رقابت با شهاب الدین صدر تنها 5 رأی بیشتر آورده است ./ حالا اگر واقعا صدر نامزد نشده باشد ، ایرنا 21 رأی را از کجا برای صدر آورده؟
ادامه مطلب ...

پروژه موفق صداوسیماومهران مدیری برای سرکار گذاشتن معترضان/ آینده

پروژه موفق صداوسیما ومهران مدیری برای سرکار گذاشتن معترضان؟!

مهران مدیری از طریق پورمحمدی مدیراسبق شبکه 5 با برادران آقاگلیان و یکی دیگر از برادران پیوند داده شد.این مجموعه پروژه قهوه تلخ را با بازی ظریف با چندخط قرمز، کاملا حرفه‌ای تر از ده‌نمکی باموفقیت به انجام رسانده وعلاوه بر درآمدهنگفتی از فروش و تبلیغات، در تخلیه روانی جامعه بخصوص معترضین و ریزش مخاطب شبکه های ماهواره کاملا دست پر بوده‌اند اما ...

ادامه مطلب ...

نقد پنج اقتصاددان به برنامه پنجم توسعه / فرارو

دغدغه‌های کارشناسان درباره یک برنامه

برنامه پنجم توسعه که در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است هم چنان مورد توجه اقتصادانان و فعالان این حوزه قرار دارد. این برنامه در حالی مورد بررسی قرار می‌گیرد که اقتصاددانان ایرادات اساسی به آن وارد کرده‌اند. برخی ان را برنامه نمی‌دانند، عده‌ای به جزییات و نحوه اجرای آن نقد دارند، برخی دیگر آن را بدون پارادایم و تفکر ارزیابی می‌کنند.

ادامه مطلب ...

موشک‌های‌ایران به‌نیویورک هم ‌می‌رسد+تصویر / شفاف - فارس

یک مرکز مطالعاتی صهیونیستی در صفحه تهدیدات استراتژیک خود با قراردادن نقشه‌ای اینترنتی برد موشک‌های ایران را 11500 کیلومتر عنوان کرده که می‌تواند نیویورک و برخی پایتخت‌های اروپایی را هدف قرار دهد.
ادامه مطلب ...

خاتمی:باتکیه براصول اخلاقی به هم اعتمادکنیم / آینده

 سید محمد خاتمی در پیامی به نشست صلح و اتحاد جهانی ابراز امیدواری کرد: با پذیرش وحدت روح بشری و با تکیه بر اصول اخلاقی عام و روشنی که ضامن زندگی صلح‌آمیز و عادلانه انسان می‌شود باید امیدوار و با نشاط برای رفع هرگونه ظلم و تبعیض به یکدیگر اعتماد کنیم و یکدیگر را یاری برسانیم.

ادامه مطلب ...

پایان مهلت ضرغامی و ادامه تهدید نظام خانواده در رسانه ملی/شفاف

«اختلاط غیرجنسی» به این معناست که دختر و پسر یا زن و مرد در ارتباط با یکدیگر هیچ محدودیتی را در نظر نمی گیرند به جز مواردی از ارتباط که انگیزه های غریزی خاص هدف یا عامل آن ارتباط باشد، به عبارت دیگر بر اساس این الگوی رفتاری، زن و مرد اجازه دارند آزادانه هر نوع رابطه ای با جنس مخالف برقرار کنند
ادامه مطلب ...

برنامه پنجم تعریف یک برنامه را ندارد / آفتاب نیوز

محمدرضا خباز

تغییرات برنامه پنجم در مجلس بیشتر از 5 درصد نخواهد بود

محمدرضا خباز در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب با بیان اینکه همچنان برنامه پنجم توسعه را برنامه نمی‌دانم، گفت: برنامه توسعه کشور تعریف مشخص دارد و تاکید می‌کنم برنامه‌ای که به مجلس داده شد در تعریف و چارچوب برنامه نبود.

ادامه مطلب ...

امیرمومنان و منطق حلّ اختلاف آینده

محمد سروش محلاتی

طرح مسأله:

ضرورت وحدت، مسأله ای نیست که نیاز به اثبات داشته باشد و کسی درباره ی آن تردید نماید، هم چنین آثار مخرب تفرقه و اختلاف، چندان واضح و روشن است که جای هیچ گونه انکار ندارد. از این رو لزومی ندارد که از عقل و نقل استمداد کنیم، تا این موضوع بدیهی را تبیین نماییم.

ادامه مطلب ...