نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

اطلاعیه

ان شاء الله قالب بزودی اصلاح می گردد

بمب تونس برای دیکتاتورها: بعد از بن علی نوبت کیست؟ - آینده نیوز

فعالان کشور کوچک بحرین که اکثریت شیعه آن حاکمان سنی را برای احقاق حق خود به چالش کشیده است، با رد درخواست مجوز تظاهرات روبرو شدند و در عوض در برابر سفارت تونس تجمع کردند تا برای ابراز همدردی و اتحاد با مردم معترض تونس گل اهدا کنند..در اردن بیش از 5 هزار نفر روز جمعه برای اعتراض به افزایش قیمتها به خیابانها آمده و خواستار برکناری نخست وزیر شدند. ملک عبدالله هم ..

ادامه مطلب ...

تحولات لبنان، نزاع برای بقا -عصرایران

حزب الله به عنوان محور جناح 8 مارس معتقد است اتهام زنی به تعدادی از اعضای این حزب تنها مقدمه ای برای متهم کردن کل این مجموعه و زمینه ای برای خلع سلاح کامل آن است که در این صورت موجودیت آن نیز زیر سئوال خواهد رفت لذا نگاه حزب الله به دادگاه تهدیدی علیه موجودیت خود است.
ادامه مطلب ...

"سندرم باندگرایی مخملیسم"در مسولین - آینده نیوز

حسن فاتحی در یاداشتی برای آینده نوشته است:

بنده وقتی رفتارها وکارکردهای متناقض برخی مدیران ومدعیان خدمت را به نظاره می نشینم وبه عنوان یک شهروند معتقد به حاکمیت اسلامی نگران الگو پراکنی های مرضی در شیوه مدیریتی اسلامی می گردم خیلی براحتی متوجه می شوم که جریانی با تظاهر به دیانت ظلم بزرگی در حق حاکمیت اسلامی مرتکب می شود.

ادامه مطلب ...

تحلیل موشکافانه سیما از مستند به اصطلاح "فیلم هندی"! -فردانیوز

برنامه‌های تحلیلی رسانه ملی طی چند ماه اخیر پر است از تکه‌های بریده و گزینشی شبکه‌های خبری تلویزیونی خارجی که با حضور یک یا دو مجری و حرکات سریع دوربین و دیالوگ‌های آنان سعی می‌کنند بگویند «این شبکه‌ها بد هستند».
ادامه مطلب ...

حکایت قابل تامل متهمین به جاسوسی با تابعیت خارجی در 6 سال اخیر

سه سال قبل ملوانان انگلیسی نهایتا با بدرقه رسمی کشور را ترک کردند. خانم کلوتید ریس با بدرقه خانم دکتر مجتهدزاده،رئیس مرکز زنان و خانواده به فرانسه رهسپار شد. رکسانا صابری محکوم به 8 سال زندان شد و پس از تجدید نظر ظرف یک هفته آزاد و از کشور خارج شد.هاله اسفندیاری، رامین جهانبگلو، عشا مومنی، مازیار بهاری و دست آخر سارا شورد. دو تبعه سوئدی که گفته شد به دلیل عکاسی از مراکز حساس قشم بازداشت شده اند و دو تبعه چینی...

در حالی که طی پنج سال اخیر موضوع دستگیری و آزادی اتباع خارجی وشهروندان دوتابعیتی در کشور به موضوع نخست رسانه‌های داخلی وخارجی تبدیل شده است، اخبار رسیده حکایت از آن دارد که مذاکرات نهایی ورایزنی های بین المللی جهت آزادی خبرنگاران آلمانی که بدون مجوز در کشور فعالیت می کردند، انجام شده واحتمال آزادی این افراد در روزهای آینده وهمزمان با مذاکرات ایران با 5+1 جدی است.

ادامه مطلب ...

انتقاد نمایندگان از هجمه صداوسیما به مجلس - فردانیوز

وی در خصوص موضوع اجباری شدن طرح رسمی نقل و انتقال خودرو در صحن علنی مجلس گفت: ما طبق برنامه تصمیم گرفته‌ایم.
ادامه مطلب ...

رفیق‌دوست: - آینده نیوز

اگر آقایان توقع دارند‌کسی حرفی نزند که می‌شود مثل زمان رضاشاه

محسن رفیق دوست، از فرماندهان سپاه و مسئول پیشین بنیاد مستضعفان، با بیان اینکه "من از سال شصت یکی از طرفداران پر و پا قرص هدفمندکردن یارانه‌ها هستم"، هشدار داد "در روش اجرایی فعلی سرانجام خوبی نمی‌بینم."

ادامه مطلب ...

مراقب باشیم مقدسات تحت‌الشعاع مزخرفات قرار نگیرد-آفتاب نیوز

آیت‌الله گلپایگانی:

یکی از مراجع تقلید قم، با بیان اینکه روز به روز باید هویت ولایی و اسلامی جامعه تقویت شود تأکید کرد: برخی وقت‌ها عده‌ای می‌خواهند هویت اسلامی و مقدسات جامعه را تحت‌الشعاع مزخرفات قرار دهند اما باید مراقب باشیم قداست قرآن و اهل بیت‌(ع) محفوظ بماند.

ادامه مطلب ...

کجایند اباذرها که در برابر تاراج بیت المال بایستند؟- آینده نیوز

اگر اباذرهای زمان پدیدار می‌شدند و در برابر بیدادگران می‌ایستادند، هرگز اموال عمومی تاراج نمی‌شد و ارقام میلیاردی از بودجه‌های عمومی با اختلاس‌های پیچیده و برنامه‌ریزی شده به سرقت نمی‌رفت.سقوط هواپیما نمودار کاستی‌های رسوا و مضحک مدیریت است وکوچک شدن ناوگان هوایی و در اختیار داشتن هواپیماهای کمتر و مطمئن به مراتب بهتر از پذیرش تلفات و خسارات سنگین است

ادامه مطلب ...

انقلاب تونس؛قیامی مدیون موبایل های دوربین دارو اینترنت-عصرایران

مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی درباره نقص فاحش حقوق بشر و سرکوب معترضان در تونس، واکنش های مناسبی از خود نشان ندادند.
رضا غبیشاوی -
انقلاب تونس از آغاز تا پیروزی تنها یک ماه طول کشید. این انقلاب در روز 17 دسامبر 2010 آغاز و در روز جمعه 14 ماه جاری (ژانویه 2011) با فرار رئیس جمهور زین العابدین بن علی به پیروزی رسید.
ادامه مطلب ...

چرااحمدی نژادبا محاکمه رحیمی مخالف است؟ - آینده نیوز

سید شیرازی

آیا مناظره انتخاباتی خود با کروبی در سال گذشته را به یاد دارید که در آن به صراحت اعلام کردید حاضرید پرونده اطرافیان و کسانی را که آقای کروبی بدانها اشاره داشت برای بررسی و پیگیری به سیستم قضائی دهید، مشروط بر اینکه ایشان نیز چنین کنند؟ و حتی گفتید از همین فردا شروع کنند؟ وقت آن نرسیده در مقابل چشم جهانیان که با ادبیات عدالت محور شما آشنایند و در نقاط دیگر جهان به وجد آمده اند،عدالت را از نزدیکان خود شروع کنید؟

ادامه مطلب ...

مهرآباد مملو از مسافران بلاتکلیف - آفتاب نیوز

لغو و تاخیر پروازهای داخلی

در حالی‌که بارش برف و باران موجی از خوشحالی در کشور ایجاد کرده است مسافران پروازهای داخلی در فرودگاه مهرآباد در هراس تاخیر و لغو پروازها به سر می‌برند. در حال حاضر صندلی های فرودگاه مهرآباد مملو از مسافرانی است که در پی تاخیر و لغو پروازها مجبور به اطراق در فرودگاه شده‌اند.

ادامه مطلب ...

دعایی:اطلاعات منشا رحمانیت، کیهان نماد جباریت-آینده نیوز

ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین ذخایر علمی و تکنولوژیکی خود را به خارج صادر کرده است برخی نخبگان ایرانی خودشان رفتند و برخی دیگر به هر دلیلی کوچانده شده‌اند برخی از نخبگان به این دلیل رفتند که فضای فکر و اندیشه برای آنها تنگ شده بود. این نخبگان از کشور رفتند و تبدیل به سرمایه ارزشمند کشورهای دیگر شدند اما باز هم به دلیل ایمان فراوان به ایران و عرقی که به کشور داشتند به طور کامل از وطن خود بیگانه نشده‌اند و این آمادگی در آنها وجود دارد که اگر روی خوش به آنها نشان دهیم خدمات خود را به کشور ارائه کنند

ادامه مطلب ...

بازاری که در تسخیر اجناس چینی قرار گرفته است-شفاف

گفتنی است کشور چین برای توسعه و بدست آوردن جایگاه فرش ایرانی در بازار های کشور های هدف چند سالی است که شهری را تحت عنوان شهر کاشان احداث کرد و با استفاده از این نام فرش خود را صادر می کند . البته در طی سال های گذشته وزیر بازرگانی وقت مسعود میر کاظمی و رییس سابق مرکز ملی فرش ایران مرتضی فرجی وجود چنین شهری را تکذیب می کردند اما بالاخره...
ادامه مطلب ...

جمعیت ایران در حال پیر شدن است - آفتاب نیوز

امکانات کشور متناسب با نیاز سالمندان نیست

بیماری آلزایمر به شدت جمعیت سالمند کشورمان را تهدید می‌کند

ایران در حالی به عنوان جامعه‌‌ای جوان شناخته می‌شود که بررسی‌ها و گزارش‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد جمعیت کشورمان در حال پیر شدن است. با این وجود هنوز برنامه‌ای جامع برای تامین نیازهای سالمندان در کشور تدوین و تهیه نشده است.

ادامه مطلب ...

مسئولان جلوی چشم مردم یکدیگر را متهم به فساد اقتصادی کردند-شفاف

مردم پیش خودشان چه فکر می کنند ؟
افکار عمومی با این موج گسترده اتهام زدن فساد اقتصادی در چه وضعیتی قرار دارد ؟ آیا بخشی از مردم دچار ابهام نمی شوند و اعتماد آنان به هر دو طرف دعوا سلب نمی شود ؟ آیا عده ای نمی گویند : اینها سر و ته یک کرباسند ، خورده اند و برده اند و حالا هم افتاده اند به جان یکدیگر ؟ قطعا عده ای این حرف را می زنند . هر چند ممکن است حرف درستی نباشد .
ادامه مطلب ...

آیا خمینی ها با هم تفاوت دارند؟ - آینده نیوز

با این حال موارد دیگری هم وجود دارد. به عنوان نمونه سید علی خمینی بعد از ماجرای تخریب سید حسن خمینی و درگذشت آیت الله توسلی، در 14 خرداد 87 در مسجد حظیره یزد اظهار داشت : جمهوری اسلامی همراه با امام، مورد وثوق مردم قرا گرفت و جمهوری اسلامی منهای امام مشروعیت ندارد. وی ادامه داد : اگر جمهوری اسلامی منهای امام می خواهید، مطرح کنید ولی بایستی آن را به رفراندوم بگذارید

ادامه مطلب ...

رژیم ارباب رعیتی باید در حوزه‌های علمیه ابطال شود - خبرآنلاین

آیت الله جوادی آملی: رژیم ارباب رعیتی باید در حوزه‌های علمیه ابطال شود

آیت الله جوادی آملی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ اصالتها و سنتهای حوزه و شناسایی طلاب بااستعداد و نخبه، گفت: باید رژیم ارباب رعیتی را در حوزه های علمیه ابطال کنیم.

به گزارش خبرآنلاین آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه استان تهران با مقایسه ای بین رژیم ارباب رعیتی در زمان شاه و در حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر بخواهیم حوزه موفقی داشته باشیم و روحانیت بتواند در دلهای مردم جایی باز کند، باید رژیم ارباب رعیتی را در حوزه های علمیه ابطال کنیم.

ادامه مطلب ...

گزارش بانک جهانی از میزان رشد اقتصادی ایران:-عصرایران

بانک جهانی در حالی از کاهش نرخ رشد اقتصادی ایران خبرداده که در گزارش اخیر این بانک میانگین رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه در سال 2010 ، 6 درصد اعلام شده است.
ادامه مطلب ...