نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

ارزش ها مهمترند یا قدرت؟ / آینده نیوز

فواد صادقی

مهمترین عامل هویت بخش به یک جامعه و فرهنگ، هنجارها و ارزش‌های آن هستند. این ارزش‌ها هستند که موجب تفاوت یک جامعه از جامعه دیگر می شود. تفاوت جوامع شرقی و غربی در تفاوت ارزش‌های آن‌هاست و حتی در یک جامعه نیز تغییر در ارزش ها موجب تحول می گردد.

آن‌چه موجب وقوع انقلاب اسلامی شد، تغییر در نظام ارزشی و هنجارهای حاکم بر جامعه بود، مفهوم سنتی «پادشاه» به عنوان ظل الله (سایه خدا) و تکیه بر اقتدار نظام سلطنتی برای جامعه فرو پاشید و شاه و شاهنشاهی تبدیل به ضدارزش گردید.
ادامه مطلب ...

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: / آفتاب نیوز

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: برخی تلاش می‌کنند دانشگاه آزاد را در انحصار خود بگیرند

در دیدار اعضای هیأت امنای استانی مناطق 2 و 13 دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای هیأت امنای استانی مناطق 2 و 13 دانشگاه آزاد اسلامی، نیاز را اساس خلاقیت و پیشرفت بشر خواند و با اشاره به تشنه بودن جمعیت جوان کشور در کسب علم و دانش در ابتدای انقلاب، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را رفع‌کننده بخشی از این نیاز و عطش خواند و گفت: حضرت امام(ره) با پیشنهاد تأسیس دانشگاه آزاد با گشاده‌رویی و تیزبینی برخورد و از هرگونه کمک در این زمینه امتناع نکردند.

ادامه مطلب ...

توصیه های مهم مراجع تقلید به جنبش دانشجویی / آینده نیوز

توصیه های مهم مراجع تقلید به جنبش دانشجویی در دیدار انجمن تهران

آیت الله جوادی آملی در خصوص دغدغه اعضای انجمن اسلامی پیرامون فاصله گرفتن برخی جوانان از دین گفت:این عزیزان بسیار فطرت سالم دارند ولی نمی دانند مسافرند. بر فرض اگر کسی چه در این کسوت و لباس چه در کسوت و لباس دیگر بد کرد، چرا باید از نماز فاصله گرفت؟ این اصل است. مبادا خدای نکرده اگر کسی مشکلی دید رابطه اش را با خدا و ائمه قطع کند. ما نه باید به بیراهه برویم و نه باید راه کسی را ببندیم، نه اجازه بدهیم کسی به بیراهه برود یا راه کسی را ببندد. این چهار کار وظیفه ماست. اما اگر موفق به جلوگیری نشدیم مواظب باشیم که آن اصل آسیبی پیدا نکند. ما شاید در یک زندگی 80 ساله موفق نباشیم، ولی چرا زندگی ابدی را با مشکل مواجه کنیم؟

ادامه مطلب ...

طراحان جداسازی ری از تهران، دنبال منافع شخصی هستند / شفاف

عضو کمیسیون اجتماعی :طراحان جداسازی ری از تهران، دنبال منافع شخصی هستند
تجربه مشابه این طرح در مورد کرج نتایج منفی به‌بار داشت به طوریکه تفکیک کرج از تهران در بلند مدت تأثیرات منفی گذاشته و مردم کرج هم به این مسأله اشراف دارند. / طراحان ایده جداسازی ری از تهران عده‌ای از نخبگان بودند که به طورحتم با این تفکیک، به پست و منصبی می‌رسند و به دنبال منافع شخصی هستند درحالیکه باید قبل از سود شخصی، منافع عمومی مدنظر قرار گیرد.
ادامه مطلب ...

خداحافظ سود سهام عدالت! / آینده نیوز

عضو هیات مدیره سرمایه‌گذاری استان تهران از ذکر دو بند در برنامه پنجم در خصوص سهام عدالت و توزیع سود آن خبر داد و گفت: بر اساس بندی که در برنامه پنجم تصویب شده سودی بین سهامداران تقسیم نمی‌شود، زیرا تنها می‌توان سهم دولت را پرداخت کرد.
ادامه مطلب ...

موسسه آمریکایی:عربستان برای حمله به ایران سلاح می خرد!/عصرایران

در این گزارش با اشاره به خرید بیش از 80 فروند هواپیمای اف 15 آمریکایی آمده است که ریاض تلاش دارد تا ضعف نیروی زمینی و دریایی خود در قبال ایران را با تقویت نیروی هوایی جبران کند.
ادامه مطلب ...

جلوگیری ازدخالت نظامیان درسیاست وصیت کلیدی امام / آینده نیوز

عروس‌امام:جلوگیری ازدخالت نظامیان درسیاست وصیت کلیدی امام

فاطمه طباطبایی در گفت و گویی که به منظور بررسی وصیت نامه امام خمینی (ره) انجام گرفته،  گفت:یکی از بندهایی که امام بسیار بر آن تأکید داشتند این بود که نظامی‌ها نباید وارد سیاست بشوند و بسیار تأکید داشتند که فرماندهان، افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع کنند و به صراحت می‌گویند ورود اینان در احزاب سیاسی موجب تباهی آنان می‌شود و از دولت و مردم و مجلس و رهبر یا شورای رهبری می‌خواهند که نگذارند چنین اتفاقی بیفتد.

ادامه مطلب ...

مردم حق دارند تردید کنند؟ / فردانیوزبر اساس اخبار و گزارش هایی

وقتی مردم چنین اقدامات عجولانه ای از دولت می بینند، آیا حق دارند نسبت به توانایی ...
«این موضوع که من ساعت 10 شب جمعه در منزل با یک پیامک متوجه انحلال دانشگاه شوم بسیار شوک‌آور بود.» این جمله یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است که روز شنبه خبر انحلال یا ادغام آن منتشر شد و جامعه علمی و رسانه ای کشور را همانند این عضو هیات علمی دانشگاه یاد شده، شوکه کرد.
ادامه مطلب ...

نمایندگان مجلس در کارگروه حل اختلاف دولت و مجلس / آفتاب نیوز

در نامه نمایندگان مجلس در کارگروه حل اختلاف دولت و مجلس، به جنتی تاکید شد‎؛

حجم زیاد تخلفات و روشن نشدن تکلیف آنها، به ساختار نظام لطمه می‌زند

ملاک قانون اساسی است، به خیالات فراقانونی لباس قانون نپوشانید

پس از مصاحبه روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان در مورد پیشنهادات ارائه شده از سوی کارگروه حل اختلافات دولت و مجلس، نمایندگان مجلس در این هیأت پس از بررسی اظهارات کدخدایی آنها را نظر کارگروه ندانسته و با انتشار نامه ای به آن پاسخ دادند.

ادامه مطلب ...

امسال 80 هزار نفر بدون نوبت به حج عمره رفتند! / آینده نیوز

این افراد از هنرپیشگان سینما و تلویزیون تا خوانندگان و فوتبالیستها، چهره‌های سیاسی، سخنرانان و مداحان و به طور کلی کسانی که در جامعه صاحب نفوذند و ممکن است ارتباط با آنان برای مواقعی خاص (به هیچ وجه منظور انتخابات نیست!) مفید باشد را شامل می شود.. آیا عبادتی که به قیمت محروم شدن فردی که مشخص نیست تا سال بعد زنده باشد و به هیچ وجه راضی به پایمال شدن حقش نیست، مقبول خواهد بود؟

ادامه مطلب ...