نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

تشکیل صنف تهیه کنندگان توسط دولت تمرکزگرایی فرمایشی است-ایلنا

در مجمع عمومی اتحادیه تهیه‌کنندگان که به اتحادیه شماره 2 معروف است شرکت نمی‌کنیم زیرا تشکیل چنین اتحادیه‌ای را یک سانترالیسم فرمایشی می‌دانیم و این تصمیم نیز یک عمل کاملا صنفی است.


  گردهمایی اعضای انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران چهارشنبه شب 22دی ماه با حضور اعضای شورای عالی تهیه‌کنندگان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه تهیه‌کنندگی گفت: بحث عضویت شورای عالی در خانه سینما که از زمان برگزاری یازدهمین دوره مجمع عمومی قطعی شده بود در دوره دوازدهم نیز تاکید شد و شورای عالی براساس مصوبه مجمع اساسنامه خود را آماده و به هیات مدیره سپرده است. این اساسنامه هم‌اکنون کامل شده و ادامه پیگیری‌های آن بر عهده هیات مدیره خانه سینما است.
موسوی افزود: همچنین در خصوص بیمه و مالیات صحبت‌های خوبی انجام شده و قرارداد بیمه مسئولیت مدنی تمدید شده است. همچنین باید از تلاش‌های فرشته طائرپور در خصوص پیگیری مشکلات مالیاتی تشکر کنم.
رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان با اشاره به اینکه بحث کپی غیرمجاز فیلم‌ها و دانلود غیرمجاز اینترنتی از دیگر مشکلات حوزه سینما است گفت: در این خصوص اقدامات خوبی شده است و از طریق وکلای خود در حال پیگیری پخش غیرمجاز فیلم‌ها از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، دانلود اینترنتی غیرمجاز، و عرضه کپی غیرمجاز فیلم‌ها هستیم.
همچنین عبدالله اسفندیاری با مثبت ارزیابی کردن تشکیل چنین جلساتی گفت: ما بعد از مدت‌ها با یک اتفاق نظر دور هم جمع شده‌ایم و من بسیار واضح این مسئله را حس می‌کنم. ما بیش از هم طرفدار وحدت هستیم و حتی این ما هستیم که سوال می‌کنیم چرا عده‌ای می‌خواهند وحدتی را که به خوبی زیر نظر شورای عالی و به صورت فدراتیو تشکیل شده است به هم بزنند. در سیستم فدراتیو مطالبات به خوبی تامین می‌شود و امکان راند‌خواری نیز حذف می‌شود.
وی ادامه داد: ما امروز دیگرانی را که بر طبل تفرقه می‌کوبند دعوت می‌کنیم تا دست از تفرقه بردارند. زیرا کار ما زیر چتر خانه سینما است و یک فعالیت صنفی همراه با تعامل با دولت است و تهیه‌کنندگان نیز جزء خانواده سینما هستند.
عبدالله اسفندیاری طی سخنانی با اشاره به دلایل شرکت نکردن در مجمع عمومی اتحادیه جدیدالتاسیس تهیه‌کنندگان که به اتحادیه شماره 2 معروف است گفت: ما در مجمع عمومی اتحادیه تهیه‌کنندگان که به اتحادیه شماره 2 معروف است شرکت نمی‌کنیم زیرا تشکیل چنین اتحادیه‌ای را یک سانترالیسم فرمایشی می‌دانیم و این تصمیم نیز یک عمل کاملا صنفی است.
منوچهر محمدی یکی دیگر از اعضای شورای عالی نیز طی سخنانی گفت: در شورای عالی تمامی تشکل‌ها با یک هدف مجموعه کارها را پیش می‌برند و در طی این مدت فعالیت‌های بسیار خوبی شده است.
وی ادامه داد: برای اولین بار در زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک و دفاع مقدس و همچنین جشنواره فیلم فجر سال گذشته به یک استاندارد خوب درباره حقوق مالکانه فیلم‌ها رسیدیم. همچنین در خصوص مالیات نیز تلاش‌های جدی صورت گرفته است و تصور می‌کنم اگر جمع گسترده‌ای مانند شورای عالی به فعالیت خود ادامه دهد می‌تواند منشأ اثر خوبی باشد.

در این نشست هنرمندانی همچون سیروس الوند، همایون اسعدیان، مازیار میری، عبدالله اسفندیاری، محمد بانکی، امیرحسین شریفی، غلامرضا شاهسواری، محمد سریر، حبیب اسماعیلی، پرویز شهبازی، کیومرث پوراحمد، ابوالحسن داوودی، علی سرتیپی، عزیزالله حمید نژاد، محمود رضوی، فریاد بهزاد، سید محسن هاشمی، علیرضا واجد صمیعی، محمد آشتیانی، نادر مقدس، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد توحیدی، امیر اثباتی، مهرداد فرید، محمد معینی، غلامرضا آزادی، جمیل رستمی، محمد قالی‌زاده حضور داشتند.

http://www.ilna.ir/newsText.aspx?ID=174163

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد