نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

ناکارآمدی زمینه امنیتی کردن امور/وب‌شهر -- آینده نیوز

شدت امنیتی کردن هر نوع اظهار نظر و فعالیت خود زمینه مشکلات جدی تر در درازمدت است. یکی از مهمترین راه های جلوگیری از فساد و تمرکز قدرت و یا اصلاح روشهای نادرست و تک صدا گرایانه همین اعتراض مشروع و منطقی است.


نویسنده وبلاگ وب‌شهر اینچنین نوشته است:

یکی از مباحثی که در کشور ما خیلی شایع است امنیتی بودن هر نوع انتقاد و حرکت و دیدگاه است. در واقع به طرز غیر قابل توجیهی هر نوع حرکتی جنبه امنیتی پیدا میکند. اما چرا؟

در ابتدای مطلب باید به این موضوع صحه گذاشت که نه فقط حال حاضر و نه فقط کشور ما بلکه همه کشورهای دنیا با شدت و ضعف دارای نوعی درگیری امنیتی به دلیل اخلال دستهای خارجی کشور خود دارند و این موضوع ریشه تاریخی هم دارد و یکی از جنگهای آرام و بی صدا در دنیا همین درگیریها است.

طبعا” کشور ما که دارای اختلاف جدیتری با قدرتهای بزرگ و طبعا” زورگوی دنیا دارد در این زمینه بیشتر مورد هجوم قرار میگیرد.

اما علیرغم این بحث که واقعیتی انکار ناپذیر است شدت امنیتی کردن هر نوع اظهار نظر و فعالیت خود زمینه مشکلات جدی تر در درازمدت است. یکی از مهمترین راه های جلوگیری از فساد و تمرکز قدرت و یا اصلاح روشهای نادرست و تک صدا گرایانه همین اعتراض مشروع و منطقی است.

اما اکنون با وضعیتی روبرو هستیم که حتی گویا نمایندگان مجلس هم حق اظهار نظر ندارند و یا دستگاه قضایی هم حق اعمال قانون را نباید داشته باشد!

واقعیت آن است که بخش بزرگی از این امنیتی جلوه دادن داستانهای مختلف نتیجه ناکارآمدی در اجرای برنامه های اقتصادی و نداشتن پاسخ و متاسفانه حتی اقدامات غیر قانونی گذشته است که موجب می شود مجبور باشیم همه چیز را به حیطه امنیتی ببریم تا پاسخگو نباشیم.

فراموش نباید کرد که مهمترین علامت عدم ثبات مدیریتی و بحران همین امنیتی کردن امور مختلف حتی برای نمایندگان ملت است. در واقع اگر بحران جدی و فراگیر در حیطه های مختلف وجود نداشته باشد و از طرفی گذشته غیر قابل توجیه وجود نداشته باشد به طرز محسوسی میزان قرار گرفتن امور مختلف در حیطه مسایل امنیتی کاهش خواهد یافت.

http://ayandenews.com/news/23698/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد