نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

تاکیدمجدد آیت‌الله صافی برعدم وابستگی حوزه‌‌ - آینده نیوز

آیت الله العظمی صافی با اشاره به فعالیت‌های فرق باطله در کشور و حرف‌هایی که گاه در اطراف بر علیه دین و مذهب بیان می‌شود، فرمودند:‌ نه این حرف‌ها پیش می‌رود و نه آنها باقی می‌مانند. آن چیزی که باقی می‌ماند، دین است و اسلام و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام. اما روحانیت نباید کوتاه بیاید و باید حرف خودش را بزند تا مردم و جامعه دچار اشتباه نشوند.


 آیت الله العظمی صافی عصر روز پنج‌شنبه 23/10/89 اعضای شورای مدیریت حوزه‌ی علمیه تهران را به حضور پذیرفتند.

ایشان در این دیدار با تأکید بر استقلال حوزه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها فرمودند: اگر مدارسی که مدیرانی صالح و لایق دارند نیز بتوانند در اداره‌ی امور، تدریس و کتاب‌های درسی به صورت مستقل عمل کنند، آثار و فواید آن بسیار بیشتر از وقتی است که به صورت متحد الشکل باشند و مدیران حوزه‌ها فقط در مواردی که مدارس نیاز به کمک دارند آنان را همراهی کنند.

ایشان با توجه به برکات و آثار فراوان وجود حوزه‌ها و مدارس علمیه در شهرستان‌ها یادآور شدند: همین‌که طلاب علوم دینی در شهر و محیط خود استقرار دارند، برای دین و جامعه، آثار و نتایج بسیاری به همراه دارد و در هر منطقه‌ای روحانی متنفذ و مسموع الکلمه پیدا خواهد شد.

این مرجع تقلید ادامه داد:‌ اگر در تهران نیز مدرسه‌ی بزرگی که بتواند چشم شهر باشد و در مرکز تهران و بهترین نقطه، قرار داشته باشد، برای نشان دادن عظمت روحانیت و دین خیلی موثر است.

مرجع تقلید شیعیان به تاریخچه‌ی تشکیل تهران و حضور علمای بزرگ در این شهر اشاره و با یادآوری مجاهدات علمای تهران در چند مقطع تاریخی افزود:‌علمایی در تهران حضور داشتند که همواره مواظب جهات دینی مردم و اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه بودند،‌ در متن جامعه و همراه مردم بودند و خود را از مردم جدا نمی‌دانستند،‌ امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند و اظهار وجود و حیات داشتند.

ایشان با تأکید بر اجتماع و همفکری روحانیت در هر منطقه افزودند: از نتایج این جلسات اینست که مشکلات، مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای حل آنها چاره‌جویی خواهد شد؛ علما همدیگر را می‌شناسند و تصمیماتی که می‌گیرند برای حفظ دین و اعتبار حقیقی نظام موثر واقع خواهد شد. 

آیت الله صافی با اشاره به مسئولیت روحانیت در قبال جامعه و مردم گفت:‌ همین که شما این کارها را انجام داده‌اید، یعنی قبول مسئولیت کرده‌اید. باید نقاط ضعف را دید و چاره‌جویی کرد.در هر حدی که انسان بتواند در امور تصرف داشته باشد،‌ در آن حد حتماً مسئول است و در روز قیامت مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

ایشان ادامه داد:‌ روحانی مسئول است و این مسئولیت افتخار است و نفس کشیدن در این مسئولیت، عبادت است و این عبادت از همه‌ی عبادت‌ها بالاتر است.
ایشان با تأکید بر حفظ سنت‌ها در جامعه اظهار داشتند:‌باید سنت‌های دینی باقی بماند، هویت دینی شهر تهران محفوظ بماند و اینها همه از وظایف روحانیت است.

 آیت الله العظمی صافی با اشاره به فعالیت‌های فرق باطله در کشور و حرف‌هایی که گاه در اطراف بر علیه دین و مذهب بیان می‌شود، فرمودند:‌ نه این حرف‌ها پیش می‌رود و نه آنها باقی می‌مانند. آن چیزی که باقی می‌ماند، دین است و اسلام و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام. اما روحانیت نباید کوتاه بیاید و باید حرف خودش را بزند تا مردم و جامعه دچار اشتباه نشوند.

ایشان در ادامه با اظهار تأسف نسبت به وجود بعضی از جریان‌‌ها مانند عرفان‌های کاذب که با ذکر کرامات و معجزه‌های بی‌اساس و نقل خواب‌ها همراه است، افزودند:‌ کرامت علما، به خدمات آنها به اسلام و امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد؛ کرامت واقعی یعنی کرامت صاحب جواهر که بیش از چهل جلد کتاب فقهی را در آن زمان و با آن مشکلات فراوان به عالم اسلام وتشیع تقدیم کرد؛ کرامت یعنی خدماتی مانند علامه حلی به عالم تشیع که در کتاب الفین دوهزار دلیل معتبر برای امامت و ولایت امیر المومنین علیه السلام می‌نویسد.

وی با بیان اینکه این خط انزوا طلبی و گوشه‌گیری، همیشه در میان علما و روحانیت مطرود و مردود بوده است،‌ گفت: روحانیت با انزوا طلبی و گوشه‌گیری مخالف است و کسانی که این فکر را ترویج می‌کنند و بعضی از علما را با صفت انزواطلبی به مردم معرفی می‌کنند، روح تشیع و اسلام را نفهمید‌ه‌اند.روحانی شیعی و مرجع تقلید باید همیشه در میان مردم باشد تا مردم بتوانند از او استفاده کنند و مشکلات خود را با وی در میان بگذارند.

مرجع تقلید شیعیان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌هایی که شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران انجام می‌دهد،‌ برای آنان مزید توفیق در خدمت به دین و نشر معارف نورانی اهل بیت علیهم اسلام از درگاه خداوند منان مسئلت نمودند.

در ابتدای این دیدار نیز حجة الاسلام و المسلمین رشاد یکی از اعضای شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده خدمت معظم له ارائه نمود.


http://ayandenews.com/news/23707/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد