نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

انتقاد نمایندگان از هجمه صداوسیما به مجلس - فردانیوز

وی در خصوص موضوع اجباری شدن طرح رسمی نقل و انتقال خودرو در صحن علنی مجلس گفت: ما طبق برنامه تصمیم گرفته‌ایم.

فارس: تعدادی از نمایندگان هنگام بررسی موضوع ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی در مجلس در تذکراتی از انتقادات صدا‌و‌سیما و بعضی رسانه‌ها علیه نمایندگان مجلس انتقاد کردند.

اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش در جلسه علنی امروز یکشنبه در تذکری آیین‌نامه‌ای با اشاره به حفظ شأن و جایگاه نمایندگان مجلس گفت: دیروز پیامکی به نمایندگان ارسال شد و به نقل از سایت عصر ایران موضوع وکیل المله و وکیل الدفاتر اشاره کرده بود.

وی با بیان اینکه این حرکت درست نیست گفت: ما نمایندگان سوگند یاد کردیم که در خصوص رأی و نظر خود مصلحت نظام را در نظر بگیریم و کاری به نیروی انتظامی یا ثبت اسناد نداریم.

وی در خصوص موضوع اجباری شدن طرح رسمی نقل و انتقال خودرو در صحن علنی مجلس گفت: ما طبق برنامه تصمیم گرفته‌ایم.
عباسی همچنین از آنچه که آن را "هجمه صداوسیما به مجلس " می‌نامید، انتقاد کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: شأن نمایندگان این است که بر اساس مصالح کشور تصمیم بگیرند و این موضوعات تأثیری در رأی آنها ندارد.

وی گفت که موضوع مذکور در هیئت رئیسه مجلس بررسی می‌شود.

نورالله حیدری نماینده اردل و فارسان نیز در تذکری ایین‌نامه‌ای با استناد به مواد 102 ، 106، 160 و 163 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: یک فوریت درخواست تمدید ماده 147 چندین ماه است که در مجلس تصویب شده ولی علیرغم ضرورت این موضوع و مراجعات بالای مردمی کمیسیون قضایی تکلیف این ماده را مشخص نکرده است.

غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام نیز در تذکری دیگر از هیئت رئیسه خواستار دفاع از شأن وجایگاه مجلس شد.

وی افزود: بر سرماده 29 لایحه رسیدگی به تخلفات و جریمه‌های رانندگی مبنی بر سطح رسمی نقل و انتقال خودرو هجمه‌های زیادی بر نمایندگان و کمیسیون قضایی وارد شد.

اسداللهی خاطرنشان کرد: نمایندگان به فکر منافع مردم هستند و از جایگاه این قوه دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به انتقادات صداو‌سیما علیه مجلس در این زمینه گفت: این هجمه درست نیست.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: رسانه‌ها باید اجازه دهند تا بحث مذکور در فضای کارشناسی بررسی می‌شود و این درست نیست که آنها فکر کنند با طرح این مسائل می‌توانند نظرات خود را بر مجلس تحمیل کنند.

فرهاد تجری نماینده قصرشیرین نیز در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: علیرغم اینکه در کمیسیون فضایی با دعوت از نیروهای ناجا و ثبت اسناد ماده 29 لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی بحث‌های کارشناسی صورت گرفت این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است.

وی افزود: امنیت مردم بدون مشخص بودن هویت مالکیت آنها مربوط به موضوع لایحه مذکور می‌شود که اگر این اسناد در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشود مشکلات زیادی پیش می‌آید.

علی لاریجانی در پاسخ به وی گفت: دولت ایراد شورای نگهبان را رد کرده و اعلام کرده که بار مالی ناشی ازآن را تأمین می‌کند.

وی افزود: نیروی انتظامی مسائل امنیتی را بیشتر از دفترخانه‌ها رعایت می‌کنند.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز با اشاره به حادثه هوایی ارومیه ضمن تشکر از لاریجانی برای اشاره به این موضوع در نطق خود از برخی مسئولین در این زمینه انتقاد کرد.

http://www.fardanews.com/fa/news/133414/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B3%D9%8A%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد