نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

افزایش میزان «بنزن» در هوای تهران محسوس است - آفتاب نیوز

رییس اداره سلامت ومحیط کار وزارت بهداشت:

رعایت استانداردهای جهانی آلودگی هوا امکان‌پذیر نیست!

رییس اداره سلامت ومحیط کار وزارت بهداشت در مورد کیفیت بنزین‌های مصرفی گفت: با توجه به مشورت‌هایی که با کارشناسان وزارت نفت داشتیم تکنولوژی جدیدی برای تولید بنزین در حال اجراست و با بررسی‌های صورت گرفته عدد اکتان در بنزین فعلی بیشتر از بنزین قبلی است.

تغییرات غلظت آلاینده‌ها نشان می‌دهد از زمانی که اثرات سوخت جدید وارد هوا شده برخی آلاینده‌ها افزایش و برخی دیگر همچون مونوکسیدکربن وهیدروکربنات کاهش یافته است و این مسأله

استانداردهایی که در سال جاری اعلام شده بسیار سخت‌گیرانه‌تر بوده و رعایت آن امکان‌پذیر نیست چراکه ما باید اول در مورد مسائلی همچون استاندارد خودروها، میزان اندازه‌گیری سوخت وگوگرد گازوئیل وکنترل پدیده گرد و غبار مهارت کسب کنیم و بعد با رعایت استانداردها باعث کاهش آلودگی هوای شهری شویم.
ربطی به تولید بنزین جدید ندارد. 

به گزارش وب‌دا، رییس اداره سلامت ومحیط کار وزارت بهداشت در مورد کیفیت بنزین‌های مصرفی گفت: با توجه به مشورت‌هایی که با کارشناسان وزارت نفت داشتیم تکنولوژی جدیدی برای تولید بنزین در حال اجراست و با بررسی‌های صورت گرفته عدد اکتان در بنزین فعلی بیشتر از بنزین قبلی است. 

ندافی در مورد وجود بنزن در سوخت جدید ابراز داشت: وجود میزان بالای بنزن در بنزین صحیح است ولی این مسأله برای این برهه و تغییر سوخت نیست به طوری‌که از ماه‌های قبل وجود بنزن در آلاینده‌ها محسوس بوده و تا کنون به چند برابر غلظت استاندارد رسیده است. همچنین تغییر سوخت از بنزین به گاز هم به طور کلی در افزایش آلودگی هوا موثر بوده و میزان بالای اوزون در هوا مربوط به همین شیفت سوخت است. 

وی درباره عدم توانایی ایران برای رعایت استانداردهای جهانی آلودگی هوا گفت: استانداردهایی که در سال جاری اعلام شده بسیار سخت‌گیرانه‌تر بوده و رعایت آن امکان‌پذیر نیست چراکه ما باید اول در مورد مسائلی همچون استاندارد خودروها، میزان اندازه‌گیری سوخت و گوگرد گازوئیل وکنترل پدیده گرد و غبار مهارت کسب کنیم و بعد با رعایت استانداردها باعث کاهش آلودگی هوای شهری شویم. 

رییس اداره سلامت و محیط کار وزارت بهداشت عنوان کرد: وزارت بهداشت باید دارای یک مرکز مستقل برای کنترل کار بقیه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا باشد و متاسفانه با وجود خرید دستگاه‌های مجهز برای کنترل آلودگی، این کار هنوز در اولویت دانشگاه‌ها و معاونین بهداشتی نیست.


http://www.aftabnews.ir/vdcamon6a49n6o1.k5k4.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد