نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

آیت الله جوادی آملی: اخلاص هنرمند کمبودها را جبران می‌کند-خبرآنل

آیت الله جوادی آملی گفت : اگر هنر پیشرفت کند و کار کلمات و قلم و گفتار را انجام بدهد، در آن صورت یک صفحه هنری مثل یک صفحه کتاب است، این نکته نیز وجود دارد که اخلاص هنرمند کمبود‌ها را ترمیم می‌کند و پیام هنر را به بیننده منتقل می‌کند.

آیت الله جوادی آملی: اخلاص هنرمند کمبودها را جبران می‌کند


به گزارش خبرآنلاین از مرکز خبر حوزه، آیت الله جوادی آملی، در مراسم پرده برداری از تندیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، اظهار داشت: امیدواریم خدای سبحان این بنای باشکوه را جزء بناهایی قرار بدهد که «اسس علی تقوی» باشد و بزرگوارانی که در این بنا مشغول تحقیق و پژوهش و تالیف و تصنیف معارف قرآن و عترت هستند، کارهایی انجام دهند که جزء «رجال یجبون ان یتطهروا والله یحب المطهرین» باشند و به برکت نظام اسلامی و خون‌های پاک شهیدان و کوشش امام راحل و مسئولان نظام اسلامی، برکات قرآن و عترت به شرق و غرب عالم منتشر شود.

آیت الله جوادی آملی گفت : امیدواریم همه موسسات علمی و پژوهشکده‌ها و پژوهشگران موفق باشند که معارف قرآن و عترت را با اخلاص به سرزمین‌های تشنه منتقل کنند و بنیاد اسراء هم با کوشش بندگان صالح و صابر خدای سبحان از این توفیق و نعمت حداکثر بهره را ببرد.

وی ضمن سپاسگزاری از نیت پاک و هنر محققانه طراحان این تندیس عنوان کرد : آنچه که مهم است، این است که اخلاص هنرمند کمبود هنر را ترمیم می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: هنر مثل ادبیات کلامی و گفتاری نیست، ولی هنوز بشر به جایی نرسیده که با فعل، هدف را تشخیص بدهد؛ بنابراین معمولا با قول و لفظ به مطلب پی می‌برد.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که اگر هنر پیشرفت کند و کار کلمات و قلم و گفتار را انجام بدهد، در حقیقت یک صفحه هنری مثل یک صفحه کتاب است، افزود: این نکته وجود دارد که اخلاص هنرمند کمبود‌ها را ترمیم می‌کند و پیام هنر را به بیننده منتقل می‌کند.

وی با اشاره به طراحی این تندیس که تلفیقی از هنر و کتابت و کلام و نام است، خاطرنشان کرد: ممکن است تک واژه‌های آثار یک هنرمند زیبا باشد، ولی ترکیبش زیبا نباشد.

آیت الله جوادی آملی با ذکر مثالی در این زمینه اظهار داشت: می‌بینید که همه ستاره‌ها نور دارند، ولی وقتی ترکیب برخی از ستاره‌ها خرچنگ گونه است، مجموعه آنها سرطان می‌گویند، ولی اگر همین ستاره‌ها زیباتر شوند، یکی به حوت، دیگری به جوزا و مانند آنها تبدیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: تک واژه‌های بکار رفته دراین طراحی نور هستند، ولی ترکیبش به این زیبایی همان حرف حافظ در می‌آید که فرمود: بنازم به دستی که انگور چید ؛ بنازم به پایی که در هم فشرد // برو زاهدا خرده بر ما مگیر ؛ که کار خدایی نه کاری ست خرد.


http://www.khabaronline.ir/news-126072.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد