نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

میلیارد تومان سهم نورچشمی‏ها از بودجه 90 چگونه تقسیم می شود؟

آینده نیوز

موسسه آینده روشن یک ونیم میلیارد تومان،بنیاد مولانا 350میلیون تومان موسسه امام خمینی(آیت الله مصباح) 10 میلیارد تومان،دانشگاه عدالت 5میلیارد تومان،موسسه ولا منتظر یک میلیارد تومان،موسسه قمر بنی هاشم 500میلیون تومان،موسسه ابوالفضل العباس 500میلیون تومان موسسه مصباح الهدی یک میلیارد تومان موسسه سفینه النجاه یک میلیارد تومان بنیاد مهدی موعود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان...


جزئیات بودجه سال 1390 در شرایطی مورد بررسی قرار می گیرد که رقم کلانی از اعتبارات - در صورت تصویب احتمالی- به برخی موسسات و امور خاص طبق روال سال های پیش تعلق خواهد گرفت که در نوع خود اسامی موسسات و رقم هایی در نظر گرفته شده برای هریک در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش سرویس اقتصادی «آینده»؛ با تقدیم لایحه بودجه 1390 کل کشور به مجلس توسط محمود احمدی نژاد، یکی از مباحث جذاب بودجه های سالیانه ردیف 540000 بودجه یعنی کمک به موسسات حقیقی و حقوقی غیر دولتی است. 

این ردیف که علاوه بر بودجه در اختیار رییس جمهور می باشد، به کمک های خاص دولت اختصاص دارد.

اعتبار امسال این ردیف، بالغ بر 340میلیارد تومان می باشد که نگاهی به دریافت کنندگان این مبلغ خالی از لطف نیست. مسئولان برخی از این نهادها به واسطه نوع ارتباطاتتشان با برخی مسئولان، به عنوان نورچشمی نیز خوانده می شوند که البته شاید در حقشان ظلم باشد و مگر کسی با 350 میلیون تا چند میلیارد تومان کمک دولتی به موسسه اش، جزو نورچشمی ها می‏شود؟!

در میان موسسات برخی موسسات غیردولتی و غیر عمومی قرار دارند که از روابط خوبی با دفتر دکتر احمدی نژاد برخوردارند و سهم قابل توجهی از بودجه را به خود اختصاص داده اند.

برای نمونه از لیست کمک ها به موارد زیر اشاره می شود:

موسسه آینده روشن یک ونیم میلیارد تومان

بنیاد مولانا  350میلیون تومان

موسسه امام خمینی(آیت الله مصباح) 10 میلیارد تومان

دانشگاه عدالت 5میلیارد تومان

موسسه ولا منتظر یک میلیارد تومان

موسسه قمر بنی هاشم 500میلیون تومان

موسسه ابوالفضل العباس 500میلیون تومان

موسسه مصباح الهدی یک میلیارد تومان

موسسه سفینه انجاه یک میلیارد تومان

بنیادمهدی موعود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان

کمک به حسینیه ها 30میلیارد تومان

گفتنی است، این اعتبارات در حالی به این موسسات و نهادهای خارج از بدنه دولت و مستقل پرداخت می شود که بسیاری از دستگاه ها در بودجه سال 1390، با کسری های قابل ملاحظه ای همراه هستند و به نظر می رسد می شد با محدود کردن این پرداخت ها به برخی موسسات دارای کارآمدی بالا، بخش اعظم این بودجه 340 میلیارد تومانی را به دستگاه هایی که این رقم های کلان در آنها می تواند تحول آفرین باشد، تزریق کرد.

http://ayandenews.com/news/26175/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد