نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

نارنج سبز سیاسی اجتماعی تحلیلی

بررسی مطبوعات و نشریات فارسی زبان

حداد عادل و کابوس مجلس ششم

انتخابات مجلس آینده انتخاباتی بسیار حساس و مهم است و باید مراقب باشیم نتیجه‌اش مانند انتخابات مجلس ششم نشود و اصولگرایان نباید این موضوع را به هیج وجه ساده بگیرند
 

  

بهنام قیاسوند-  حدود 15 سال از 29 بهمن 78 می گذرد، روزی که کرسی های سبز بهارستان در اختیار رفمیست ها بود و محافظه کاران در اقلیت و در بهترین حالت  نقش آن ها در مجلس آبستراکسیون (عدم حضور عمدیِ گروهی از نمایندگان مجلس در هنگام رأی‌گیری، به‌قصدِ از اکثریت انداختن مجلس و جلوگیری از تصویب یک لایحه یا طرح است)  کردن بود

محافظه کاران همچنان کابوس تلخ مجلس ششم  و می بینند، اصول گرایانی که 12 سال است پارلمان ، قلب جامعه مدنی در اختیار دارند ، و از هر فرصتی استفاده میکنند تا عمق نارحتی خود از مجلس اصلاحات و عنوان کنند . اما مگر مجلس ششم چه داشت که آنها را این چنین ناراحت کرده است؟

اصول گرایان در مجلس ششم، فقط 54 کرسی کسب کردند، و نفر اول انتخابات مجلس نهم از تهران  یعنی حداد عادل، در انتخابات سال 79 ،با بازشماری آرا بود که با رتبه 28 وارد مجلس شد. دوره ای که  احمدی نژاد نتوانست رتبه ای بهتر از شصت و هفتم بدست آورد.

نفر اول تهران در انتخابات مجلس ششم، محمد رضا خاتمی بود که رکورد بیشترین رای متعلق به اوست ( یک ملیون و 700 و 94 هزار رای)  ، نفر اول انتخابات مجلس نهم از تهران که حداد عادل بود( 1ملیون و 100 هزار رای ) به دست آورد، در انتخابات مجلس ششم یک رکورد جالب دیگر ثبت شد و آن ده نفر اولی که  از تهران به پارلمان رفتند ، بیش از یک ملیون رای آوردند .



مجلس ششم

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، غلامعلی حدادعادل تهران و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس که در اجلاس دبیران استان‌های حزب مؤتلفه اسلامی گفت : اصولگرایان باید همه توان خود را بر این بگذارند که مجلس آینده مجلسی اصولگرا باشد و مهم نیست از هر کدام از تشکل‌ها و جریان‌های اصولگرا چند نفر به مجلس بروند بلکه مهم پیروزی اصولگرایان است. اگر کسی دلش برای انقلاب می‌سوزد در شرایط فعلی نباید دم از اختلاف بزند.

وی افزود: انتخابات مجلس آینده انتخاباتی بسیار حساس و مهم است و باید مراقب باشیم نتیجه‌اش مانند انتخابات مجلس ششم نشود و اصولگرایان نباید این موضوع را به هیج وجه ساده بگیرند.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مجموعه اصولگرایان از انتخابات مجلس هفتم مجلس را در اختیار داشته‌اند. ما بهترین وحدت را در آن انتخابات داشتیم و متأسفانه پیکره وحدت اصولگرایان هر چند سال صدماتی دیده است. در سال 82 با وحدت توانستیم اکثریت مجلس را به دست آوریم.

وی تأکید کرد: باید اگر اختلافاتی نیز وجود دارد کنار گذاشته شود. نباید برخی را تندرو و افراطی و برخی را کُندرو خواند، بلکه باید همه تلاش خود را برای وحدت اصولگرایان انجام داد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصولگرایان قوت‌های بسیاری دارند و اینکه شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصویب کرده اصولگرایان با یک لیست و یک صدا در انتخابات حضور داشته باشند و وحدت اصولگرایان با محوریت جامعتین باشد را نیز من قبول دارم.

وی افزود: از ابتدا هم معتقد بودم انقلاب اسلامی روحانیت الحدوث و روحانیت البقاست. جامعتین نقش پدری برای اصولگرایان دارند

.

 

پویش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد